Odkryj, jakie korzyści przynosiDevelopment Center (DC).

Nasza specjalizacja to:

    development center
  1. 1. Rekrutacja i selekcja pracowników, w szczególności
    •     >  rekrutacja handlowców, przedstawicieli, sprzedawców
    •     >  rekrutacja menadżerów
    •     >  rekrutacja specjalistów
  2. 2. Doradztwo personalne
  3. 3. Outsourcing procesu rekrutacji
  4. 4. Outsourcing sił sprzedaży
  5. 5. Leasing pracowników
  6. 6. Assessment Center / Development Center

Development Center jako metoda oceny kompetencji i rozwoju pracowników

Szukasz świetnych pracowników, chciałbyś mieć jeszcze lepszy zespół zmotywowanych pracowników czy też chcesz ocenić, który z pracowników najlepiej poradzi sobie na nowym, wyższym stanowisku? Poszukujesz efektywnej metody, która sprostałaby twoim wymaganiom? Development Centre to świetny sposób na realizację tego zadania.

Czym jest Development Center

Development Center to jedna z najnowocześniejszych i najskuteczniejszych metod oceny możliwości i kompetencji pracowników, prowadzona przez agencje doradztwa personalnego. Głównym zadaniem tej metody jest ocena zdolności i potencjału pracowników oraz nadanie kierunku ścieżce kariery w firmie. Osoby zajmujące się doradztwem personalnym w firmie Talent Select w bardzo wnikliwy i profesjonalny sposób obserwują zachowania uczestników podczas wykonywania wielu zadań grupowych, co ma na celu jak najdokładniejszą ocenę zarówno kompetencji, jak i motywacji pracowników.

Etapy Development Center

Tak jak każda metoda prowadzona przez firmy doradztwa personalnego, tak i ta składa się z wielu etapów, które w odmienny sposób badają potencjał osób biorących udział w zadaniach. Pracownicy mogą zostać poproszeni o wykonanie czynności związanych ze stanowiskiem, ale również o przeprowadzenie dyskusji, narysowanie rysunku czy rozwiązanie logicznego zadania. Dzięki tak różnorodnym zadaniom osoba prowadząca Development Centre będzie mogła w kompleksowy sposób opisać naszego pracownika. Natomiast obserwacja zachowań przez więcej niż jednego prowadzącego zapewnia bardzo rzetelny pomiar badanych obszarów.

Pierwszym etapem tej metody jest dokładny opis cech i kompetencji, które powinien posiadać pracownik na dane stanowisko. Bardzo często tego typu opisy tworzone są po rozmowie z pracodawcą, tak by w jak najpełniejszy sposób stworzyć portret naszego idealnego kandydata. Dane pochodzące z tego etapu pozwolą doradcom na dobranie właściwych zadań, które sprawdzą umiejętności i kompetencje pracownika na danym stanowisku.

Kolejnym etapem jest wybór odpowiednich narzędzi do badania. Do najbardziej powszechnych należą: in basket, zdania grupowe i case study.

Assessment Centre

Pierwsza grupa ćwiczeń „in basket” polega na uporządkowaniu kilkunastu pisemnych spraw w ograniczonym czasie. Może to być posegregowanie próśb, skarg, zleceń czy poukładanie w szybki sposób zwykłych zawodowych dokumentów. To zadanie ma na celu sprawdzenie zdolności organizacyjnych, zarządzania czasem oraz umiejętności ustalania priorytetów potencjalnego pracownika.

Z kolei ćwiczenia grupowe są odzwierciedleniem przyszłych warunków pracy, zaś przydzielone role mają odzwierciedlać te, które pracownik będzie pełnić na danym stanowisku. Ten etap w firmie Doradztwa Personalnego Talent Select jest projektowany przez doświadczonego psychologa i trenera kompetencji miękkich. Jest to o tyle ważne, że zadania muszą być zbieżne z przyszłymi obowiązkami. Dzięki tej metodzie w łatwy i widoczny sposób można sprawdzić jak dana osoba radzi sobie w kontaktach interpersonalnych, czy dobrze czuje się w powierzonej roli, a także jej zdolności zarzadzania ludźmi i sztukę negocjacji.

Ćwiczenia case study polegają na przedstawieniu pracownikom określonej sytuacji, oni zaś proszeni są o rozwiązanie danego problemu, wyrażenie swoich opinii oraz przedstawienie planu dalszego działaniu. Ta metoda sprawdza umiejętność podejmowania decyzji i ryzyka oraz sztukę wykorzystywania informacji.

Tuż po zakończeniu sesji pracownik agencji rekrutacyjnej tworzy dla nas raport indywidualny i grupowy, który zawiera wszelkie niezbędne informacje o naszym pracowniku. Raporty ukazują nam umiejętności i kompetencję osoby zatrudnionej, ale również jej funkcjonowanie w grupie, mocne i słaby strony zarówno pojedynczego pracownika jak i całego zespołu oraz kierunek zmian i rozwoju, dzięki któremu nasi pracownicy staną się jeszcze lepszymi specjalistami.

Bardzo istotnym punktem metody Development Center jest informacja zwrotna dla uczestników spotkania. Pracownik otrzymuje wiedzę dotyczącą swoich mocnych i słabych stron, indywidualny plan działania oraz wskazówki dotyczące rozwoju. Dzięki takiej informacji pracownik może poczuć się docenionym oraz ważnym członkiem zespołu, co znacznie zwiększy jego motywację do pracy, a nasza firma tylko na tym zyska.

Korzyści z Development Center

Metoda Development Center przynosi wiele korzyści zarówno dla pracodawcy jak i dla pracownika.

Jedną z głównych korzyści jest zmniejszenie kosztów naszej firmy. Metoda ta zapewnia wysoki stopień dopasowania nowych pracowników i osób dostających awans na wyższe stanowiska, odpadają nam więc koszty związane ze szkoleniem osób, które po pewnym czasie mogłyby okazać się nieodpowiednie na dane stanowisko. Zmniejszają się również koszty przyszłych rekrutacji i selekcji. Dzięki tej metodzie mamy stworzoną bazę osób oraz ich cechy i umiejętności, co pozwoli w szybki, tani i skuteczny sposób powierzyć odpowiednim osobom nowe obowiązki, bez obawy o ich niepowodzenie.

Jako że metoda prowadzona jest przez kilku doświadczonych psychologów, zapewnia to wysoką trafność, wiarygodność oraz obiektywizm.

Development Centre to również świetny sposób na podwyższenie kompetencji i zdolności pracownika, czyli na jego rozwój. Jeśli pracownik jest zadowolony, czuje się doceniony, na pewno wpłynie to na jego motywację do pracy. W obecnych czasach wielu pracodawców traktuje Development Centre jako element motywacyjny dla swoich pracowników za dobre wyniki w pracy. Zadowolony pracownik to pracownik efektywniej pracujący, angażujący się w nowe projekty i działania oraz szanujący swojego pracodawcę i firmę. Dzięki przychylnym opiniom swoich pracowników zyskamy prestiż, a co za tym idzie wyższą pozycję na rynku pracy.

Development Center to świetna metoda, dzięki której nasze koszty związane z rekrutacją, selekcją, szkoleniami czy reorganizacją znacznie się zmniejszą. Dzięki tej metodzie nie tylko zaoszczędzimy czas i pieniądze, ale przed wszystkim będziemy pewni, jakie umiejętności i potencjał rozwojowy posiadają nasi pracownicy.

Sprawdź koszt badania development center: koszt inwestycji