Nowy pracownik pilnie poszukiwany! Szybka oferta, szybka rekrutacja, zatrudniamy. I co dalej?
Pracodawcy, szukając oszczędności, często decydują się na znalezienie pracownika samodzielnie. Nie są świadomi tego, że nieprofesjonalna rekrutacja wiąże się z ciężkimi konsekwencjami. Agencje rekrutacyjne pomagają uniknąć negatywnych skutków złego doboru pracowników.

Niewłaściwie dobrany pracownik potrzebuje dłuższego czasu na adaptację do nowych warunków pracy. Popełnia więcej błędów i traci czas na poprawianie zadań. Wymaga większej ilości szkoleń, co prowadzi do dodatkowych kosztów dla pracodawcy.
Wybierając pracownika na stanowisko, uwzględnia się nie tylko kompetencje i wiedzę, ale także jego motywację, kierunki rozwoju oraz predyspozycje psychiczne. Niedopasowanie motywacji rozwojowych lub osobowościowe pracownika do rodzaju pełnionych obowiązków, jest częstym błędem w rekrutacji. Efektem jest składanie propozycji zatrudnienia w kierunkach niezgodnych z długofalową wizją rozwoju kandydata lub ekstrawertyk spędzający cały dzień na wpisywaniu danych do komputera. Wydajność pracownika jest niska, nie czuje się spełniony, nie widzi perspektywy rozwoju i ma słabą motywację do pracy do kontynuowania rozwoju zawadowego na stanowisku na którym pracuje. Aby uniknąć takiej sytuacji agencje rekrutacyjne badają w szczególności te elementy, które składają się na motywacje pracownika, wspierając się testami psychologicznymi. Pomagają one określić cechy osobowości kandydata i ocenić, czy będzie się dobrze czuł na danym stanowisku.
Pracownicy często muszą pracować w niewielkich zespołach. Aby sprawdzić jak kandydat radzi sobie ze współpracą w grupie, agencja rekrutacyjna może zorganizować Assessment Center. Kandydat dostaje zadania, podczas których musi odnaleźć się w zespole. Tylko najwięksi pracodawcy mają możliwość poddania kandydatów takim testom tak jak to robią firmy rekrutacyjne. Gdy niedopasowany pracownik trafia do zespołu, może rozbić cały system pracy. Pojawiają się konflikty, spada wydajność pracy. Grupa nie wywiązuje się ze swoich obowiązków. Prowadzi to do zwiększonej rotacji pracowników i spadku satysfakcji. Tego typy niebezpieczeństwom można przeciwdziałać zawczasu.
Organizacja zatrudniająca niewłaściwych pracowników traci pozycję na rynku pracy. Zaczyna być postrzegana, jako nieatrakcyjny pracodawca przez co ma trudności w pozyskaniu najbardziej wartościowych kandydatów. Agencja rekrutacyjna dokonując selekcji odpowiednich pracowników wzmacnia pozycję porzedsiębiorstwa na rynku i poprawiają jej reputację. Organizacja postrzegana, jako atrakcyjny pracodawca przyciąga lepiej wykwalifikowanych kandydatów. Wzmacnia to jej rozwój i innowacyjność.
Celem procesu rekrutacyjnego jest pozyskanie wartościowych kandydatów oraz właściwy dobór pracownika. Agencja rekrutacyjna jest wizytówką dobrego pracodawcy. Dzięki profesjonalnej rekrutacji znajdują nowe talenty, wspierają rozwój firmy i kształtują jej pozytywny wizerunek.